00DSC_0840
Jag har gjort ett kort till Ciliin papers månadsutmaning. Ett alster i svart & vitt med en accentfärg var uppdraget. Jag valde en svart kortbas vilket kanske är lite dystert men jag hoppas att de fina snöstjärnorna skall lätta upp och gnistra mot den bakgrunden, den största snöstjärnan är stansat i fint glittrigt papper. Jag embossade lite svart papper och färgade sedan prickarna med vit dyna. Fotoramen är byggd på höjden och ger djup åt kortet, ordet ‘winter’ är utstansat i glitterfoam i finaste turkos -världens bästa accentfärg!!

Material;
Stjärnorna är dies från Simon says stamp, de minsta en stans ifrån Ciliin papers. Kortramen är ifrån Lil’l inkers design, ‘winter’ är en die från Winnie & Walter, ‘greetings’ är en (delad ‘Seasons greetings’) die från Impression Obsessions. En himla massa dies alltså, en läggning jag har som inte alltid är sund 😉