Jag har fått chansen att skapa med några av Inkidos nyaste julstämplar, fick ett härligt paket av Liselott som var som ett dignande julbord. Underbart roligt har det varit att få leka loss med material av hög kvalitet, man kan fortsätta hela natten igenom. . .

Först ett kort! Den skimrande kortbasen har jag stämplat med den läckra stjärnan i två storlekar och embossat i snygga embossingpulvret vinröd. Supercoola svarta wellpappen hjälper till att ge lite 3D effekt under fotomattan som jag stansat med nestablilities. Fotomattan är även embossad med en mindre storlek av samma typ och sedan sandpapprat  för att få fram formen bättre mot det mönstrade papperet. Jag klippte till ettband av järnekspapperet och formade bakom det stämplade motivet.


Jag har klätt en ask med polkastänger,en mycket billig gåva att ge bort. I vårt hus är det tomten som kommer och sätter upp polkastängerna i granen när han lämnar julklappen till barnen natten innan julafton. Jag har använt samma papper och stämplar här i stort sett, med ett tillägg av Stilla natt och den runda 24:an.  Jag gjorde en ruta av OHplast som stämplades och embossades och dessutom fick rutan lite pärlor som dekoration. Även asken har ett band av papper som jag vikt ihop bakom stämpeln. Sista detaljen är spetsbandet i vinrött runt asken, även det från Inkido!
TACK rara LL för superläckra produkter!! Jag har ett blått set som jag visar inom kort också, så välkommen tillbaka!

