DSC_0599
DSC_0600

Idag har vi haft skolavslutning!!! Stora C har slutat 8:e klass och har pluggat o varit flitig som sjutton. Hon fick det rosa kortet för den som undrar 😉 Mitt andra C har slutat 6:e klass vilket alltid är speciellt, nu väntar nya äventyr i högstadiet!! Han har inte behövt plugga lika hårt, men har det såklart framför sig. Det har varit härligt att lära känna föräldrarna och nu i sista årskursen har de mognat o blivit mer sammansvetsade som klass, det känns såklart vemodigt nu när de splittras upp, men hoppas att vi/de möts i andra former framöver.

Vi firade med fika med klassen (kallt idag på fm) och sedan åt jag och mina C:n en lunch på byn. Hoppas att sommarlovet blir toppen med sol, bad, kompisar och roliga aktiviteter!! Kan själv minnas den fantastiska frihetskänslan att ha så många veckor framför sig av ledighet-underbart!

Årets kort blev enkla, jag har köpt nytt akvarellkit från Winsor & Newton och gillar att experiemtera med papper och färger. Jag har även köpt en web-färgläggningskurs för kortmakare som inspirerar….. Skvättet är en kombination av stämplar o riktigt skvätt, stämplar från Hero Arts, textstämpeln från Gummiapan. Färgerna är även de en mix av nämnda akvarellfärger och Distress inks. Barnen blev glada för sina kort med innehåll. 🙂

